Ga naar OnlyHuman home

Kennissessie: Datagedreven Communicatie & Smart Content

Op 24 november organiseren wij, in samenwerking met Contenture, de kennissessie Datagedreven Communicatie & Smart Content, bij Studio Emma in Den Haag. Meld je direct aan!

Bij gevoelige onderwerpen lijken de feiten het steeds vaker te verliezen van de emoties. Voor veel bedrijven en organisaties is dat een probleem. Zo zag het RIVM in de online discussies over vaccinaties hoe wetenschappelijk bewijs het verloor van angstbeelden. Verrassend genoeg lag de oplossing in slimme interpretatie van data.    

Het doel – twijfelende burgers die zoeken op vaccinaties online laten landen bij het verhaal van het RIVM – werd al binnen vijf maanden gehaald. De kern van deze succescase bestaat dan ook uit 3 componenten: data, inhoud en wil. Data die inzichten biedt, inhoud die relevant is. En de wil om je als organisatie echt te richten op de informatiebehoefte van je doelgroep.

Meld je direct aan!

Blind spots zijn de grootste bedreiging voor de reputatie van een organisatie. Daarom is het essentieel te weten wat die kwetsbaarheden zijn.

Als je dat niet weet, heb je geen regie over je eigen verhaal. Met als gevolg: geen oplossing, geen beleid, geen geloofwaardig antwoord. En gaan anderen over jou communiceren.

Onze sprekers, Paul en Maarten, laten aan de hand van een praktijkvoorbeeld zien hoe je via data-analyse inzicht krijgt in de sentimenten en argumenten die spelen rond een topic. Om vervolgens de inzichten te duiden. En te vertalen in een helder communicatieadvies. Met handelingsperspectief.

Door sentimenten snel in beeld te hebben, worden onzinverhalen en desinformatie vroegtijdig met feiten bestreden. En houd je de regie over je eigen communicatie.

Na deze sessie weet jij…

  • … waarom je het best kunt kiezen voor ‘less is more communicatie’: minder doen = meer impact
  • … waarom data zorgt voor betere resultaten van (de) communicatie(afdeling)
  • … welke data-inzichten je communicatiestrategie verbeteren
  • … hoe deze inzichten bijdragen aan effectieve content
  • … hoe je meer rendement haalt uit je afdelings- en communicatiebudget

Locatie: Studio Emma, Wijnhaven 88, 2511 GA Den Haag

Programma:

15.30 uur        Inloop
16.00 uur        Start sessie, inclusief Q&A
17.30 uur        Borrel

Sprekers

Paul Gremmen

(oprichter en directeur)

Paul Gremmen is oprichter van Contenture en pionier op het gebied van data driven content. ‘Van achteraf meten naar vooraf weten’ is zijn motto. Met de inzet van data wordt communicatie namelijk veel effectiever. Vanuit deze filosofie helpt hij organisaties bij het claimen van thought leadership en het vergroten van hun maatschappelijke impact.

Maarten Ros

(commercieel directeur)

Maarten adviseert directies en managers over de inzet van data bij communicatievraagstukken. Hij ziet nog te veel ‘zender gedreven’ communicatie in plaats van ‘ontvanger gericht’. En dat maakt veel communicatie onnodig ineffectief. ‘De digitale transformatie heeft ons smart phones en social media gebracht maar de belangrijkste winst moeten we nog boeken: die op de inhoud!’

Meld je aan!

Voor deze bijeenkomst zijn een gering aantal plaatsen beschikbaar zorg dus dat je er op tijd bij bent. Aanmelden kan tot en met donderdag 23 november 2022.