Ga naar OnlyHuman home

Verslag: Kennissessie Datagedreven Communicatie & Smart Content

OnlyHumanTalks

Op 24 november organiseerde OnlyHuman in samenwerking met Paul Gremmen en Maarten Ros van Contenture de kennissessie: Datagedreven Communicatie & Smart Content.

Bij gevoelige onderwerpen lijken de feiten het steeds vaker te verliezen van de emoties. Voor veel bedrijven en organisaties is dat een probleem. Zo zag het RIVM in de online discussies over vaccinaties hoe wetenschappelijk bewijs het verloor van angstbeelden. Verrassend genoeg lag de oplossing in slimme interpretatie van data.    

Het doel – twijfelende burgers die zoeken op vaccinaties online laten landen bij het verhaal van het RIVM – werd al binnen vijf maanden gehaald. De kern van deze succescase bestaat dan ook uit 3 componenten: data, inhoud en wil. Data die inzichten biedt, inhoud die relevant is. En de wil om je als organisatie echt te richten op de informatiebehoefte van je doelgroep.

Thought Leadership

de ultieme gids met cases & stappenplan

Download de whitepaper
Contenture