OnlyHuman werkt digitaal
In Mijn profiel kun je
- Je cv uploaden en updaten
- Je gewerkte uren registreren
- Declaraties indienen
- Vacatures bekijken
Alles voor je loopbaan in één overzicht.
Direct naar alle vragen en antwoorden over Mijn profiel voor ..
professionals
Hoe werkt het met mijn reis- en onkosten?
De reis- en onkosten die je maakt, zijn onderdeel zijn van jouw uurtarief. Is jouw opdrachtgever toch akkoord met een (incidentele) vergoeding van reis- en/of onkosten? Meld dit dan bij contractmanagement@umon.nl. Dan zorgen wij ervoor dat deze kosten gedeclareerd kunnen worden via de UMON portal. En via het urenregistratiesysteem van de opdrachtgever,
LET OP! Om onkosten en reiskosten te kunnen vergoeden is er voor de Belastingdienst een bewijs nodig. Voeg dit bewijs als bijlage toe aan je maandstaat. Bijvoorbeeld: een overzicht van jouw persoonlijke ov-chipkaart of een Excelbestand met gemaakte kilometers.
Je vult dus jouw onkosten/reiskosten in bij jouw urenoverzicht én je moet een bewijs hiervan uploaden.
Ik geef mijn uren al door in het portaal van mijn opdrachtgever. Ik moet dit nu ook in jullie systeem doen. Is dit niet dubbelop?
Pas wanneer je jouw uren in de UMON portal registreert, kunnen wij deze na goedkeuring uitbetalen. Wij maken en verzenden ook de factuur voor jou. De opdrachtgever heeft ook jouw gewerkte uren nodig voor hun administratie. En omdat ons systeem niet is gekoppeld aan de systemen van opdrachtgevers, moet je je uren 2 keer invullen.
Ik weet mijn inloggegevens niet meer
Als je niet meer weet met welk emailadres je bij ons staat ingeschreven, stuur dan een mail naar contractmanagement@umon.nl. Wij sturen je nieuwe gegevens.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer?
Via het inlogscherm kan je een nieuw wachtwoord aanvragen. Je ontvangt per mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Ik wil toch een eigen factuur voor mijn administratie
Maak dan een eigen factuur met bijbehorende nummering voor opdrachten voor of via OnlyHuman. Zorg ervoor dat de uren, het tarief, de omzet en omzetbelasting hetzelfde is als de factuur die je van ons krijgt. Dit heet de reversed billing. De factuur die je zelf maakt is voor je eigen administratie en hoef je niet naar ons te sturen.
Kan ik zelf een volgnummer toevoegen aan mijn factuur, zodat mijn administratie kloppend blijft?
Wij generen automatisch vanuit het systeem een uniek en oplopend factuurnummer. Hier hebben wij geen invloed op. Dit factuurnummer bestaat uit het relatienummer en een uniek volgnummer. De Belastingdienst staat één of meerdere opeenvolgende factuurnummerreeksen toe binnen je administratie. Daarom kan de factuurnummerreeks die je voor jouw overige opdrachtgevers gebruikt en waarvan je de factuur zelf opstelt, afwijken van de factuurnummerreeks die wij voor jou opmaken. Je kunt de ontvangen factuur van ons zonder problemen verwerken in jouw financiële administratie.
Als alternatief kun je ook jouw eigen factuur met bijbehorende nummering opmaken voor je werk voor of via OnlyHuman. Het is wel belangrijk dat deze qua uren, tarief, omzet en omzetbelasting aansluit bij de factuur (in vaktermen: de reversed bill) die je van ons hebt ontvangen. De eigen opgestelde factuur hoeft niet naar ons te worden verstuurd en is voor jouw eigen boekhouding.
Kan ik zelf een volgnummer toevoegen aan mijn factuur, zodat mijn administratie kloppend blijft?
Ons systeem genereert automatisch een uniek en oplopend factuurnummer. Dit nummer bestaat uit het relatienummer en een uniek volgnummer. De Belastingdienst staat één of meerdere opeenvolgende factuurnummerreeksen toe binnen je administratie. Daarom kan de factuurnummerreeks van jouw eigen facturen voor overige opdrachtgevers, afwijken van onze factuurnummerreeks. Je kan onze factuur zonder problemen verwerken in jouw financiële administratie.
Mijn leidinggevende heeft mij uren nog niet goedgekeurd. Word ik nu later uitbetaald?
Wij betalen de factuur (gegarandeerd) binnen 30 dagen na factuurdatum. Vaak betalen we nog sneller uit. Hoe eerder jij je uren goed invult en laat goedkeuren, hoe sneller jij wordt uitbetaald.
TIP: stuur je opdrachtgever een bericht wanneer je je uren hebt ingevuld, zodat hij/zij/hun deze kan goedkeuren. Je krijgt een mail als je uren zijn goedgekeurd.
Hoe werkt het precies met mijn reis- en onkosten?
De goedkeuring komt niet door als iemand anders bij ons bekend staat als leidinggevende. Of als het e-mailadres van jouw leidinggevende niet klopt. Is dit bij jou het geval? Of wil jij weten wie er voor jou als leidinggevende in het systeem staat? Neem dan contact met ons op via contractmanagement@umon.nl.
Kan ik een notitie achterlaten bij indienen van mijn uren? Bijvoorbeeld als ik vakantie heb gehad.
Ja, het is mogelijk om een notitie (aan- of opmerking) toe te voegen bij je uren. Zie de laatste regel onder in het scherm. Als je een notitie toevoegt waarin staat dat je vakantie hebt, kunnen wij je uren sneller verwerken.
Waarom moet ik een nieuw uittreksel van de Kamer van Koophandel geven? Mijn gegevens zijn niet gewijzigd.
Vanwege onze NEN-certificering is het voor ons verplicht om bij een nieuwe opdracht een uittreksel van de KvK te archiveren van maximaal 3 maanden oud. (Gerekend vanaf de ondertekendatum van de overeenkomst van opdracht). Bij een verlenging gaat het om een uittreksel van maximaal 12 maanden oud.
Wat doe ik als mijn manager met vakantie is en mijn uren niet kan goedkeuren in de portal?
- In overleg met je manager of hij/zij/hun je uren voor de vakantie kan goedkeuren. De factuur wordt pas opgemaakt vanaf de 1e van de maand.
- Wijs tijdelijk iemand anders aan die de uren kan goedkeuren in de Umon portal. Jouw manager kan dit aanvragen door een mail te sturen naar contractmanagement@umon.nl met de gegevens van deze persoon.
detachering
Hoe lees ik het voorschot en de nabetaling op mijn loonstrook?
Het voorschot is gebaseerd op de kortste maand van het jaar. We betalen dit uiterlijk op de 25e van de maand. Zo zorgen we ervoor dat elke maand hetzelfde bedrag kan worden betaald. Uiterlijk op de 2e van de volgende maand bied je jouw maandstaat aan via de UMON-portal. Dan wordt duidelijk hoeveel je daadwerkelijk hebt gewerkt. Dan maken wij de definitieve loonstrook op, waarop ook eventuele reis- en onkosten worden verwerkt. Op deze loonstrook wordt het bedrag dat je al via het voorschot hebt ontvangen verrekend. De betaling van het resterende bedrag volgt uiterlijk op de 20e van de volgende maand.
Hoe werkt het precies met mijn reis- en onkosten?
Als je reis- en/of onkosten mag declareren, vind je dit terug in de plaatsingsbevestiging van jouw opdracht. Hier staat wat er gedeclareerd mag worden per eenheid. Bijvoorbeeld € 0,21 per kilometer of € 2,35 per thuiswerkdag. Deze kosten declareer je via de UMON-portal door een aparte declaratieregel aan te maken in de maandstaat. Voeg een bewijs van de gemaakte kosten toe als bijlage in de maandstaat. Voor ov-kosten is dit bijvoorbeeld een overzicht van www.ov-chipkaart.nl of www.ovpay.nl. Voor kilometers vul je het Excelformulier voor reiskosten in dat je van ons gekregen hebt.
Ook belangrijk! Maak je gebruik van dienstreizen? (Ook wel zakelijke reizen). Dit is geen woon/werkverkeer, maar reizen die je maakt voor jouw opdracht. Denk bijvoorbeeld aan een congres dat je bezoekt voor je werk. Voor deze reizen heb je wel vooraf akkoord nodig van je opdrachtgever. Geef dit ook op tijd door aan contractmanagement@umon.nl. Dan zorgen wij ervoor dat je deze kosten via de UMON-portal kan declareren.
Ik geef mijn uren al door in het portaal van mijn opdrachtgever. Ik moet dit nu ook in jullie systeem doen. Is dit niet dubbelop?
Pas wanneer je jouw uren in de UMON portal registreert, kunnen wij deze na goedkeuring uitbetalen. Wij maken en verzenden ook de factuur voor jou. De opdrachtgever heeft ook jouw gewerkte uren nodig voor hun administratie. En omdat ons systeem niet is gekoppeld aan de systemen van opdrachtgevers, moet je je uren 2 keer invullen.
Ik weet mijn inloggegevens niet meer
Als je niet meer weet met welk emailadres je bij ons staat ingeschreven, stuur dan een mail naar contractmanagement@umon.nl. Wij sturen je nieuwe gegevens.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer?
Via het inlogscherm kan je een nieuw wachtwoord aanvragen. Je ontvangt per mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Mijn verzoek voor goedkeuring van uren komt niet goed aan bij mijn leidinggevende?
De goedkeuring komt niet door als iemand anders bij ons bekend staat als leidinggevende. Of als het e-mailadres van jouw leidinggevende niet klopt. Is dit bij jou het geval? Of wil jij weten wie er voor jou als leidinggevende in het systeem staat? Neem dan contact met ons op via contractmanagement@umon.nl.
opdrachtgevers
Hoe keur ik de uren goed of af?
Download hier de handleiding uren goedkeuren.
Ik heb een mail gekregen dat ik moet goedkeuren, maar onze goedkeuring gaat via Digi-Inkoop. Wij werken niet met twee systemen.
Klanten met een eigen systeem hoeven geen uren van de door ons geplaatste professionals goed te keuren. Per abuis ben je meegenomen in de mail naar klanten die zonder een eigen systeem werken. Je hoeft nu verder niets te doen. Wij zullen de wijziging doorvoeren in het achterliggende systeem.
Ik heb geen inloggegevens voor de portal
Als het goed is heb je in een aparte email een gebruikersnaam en een wachtwoord van ons ontvangen. Dit wachtwoord dien je na het inloggen direct te veranderen.
Mijn leidinggevende heeft mij uren nog niet goedgekeurd. Word ik nu later uitbetaald?
Wij betalen de factuur (gegarandeerd) binnen 30 dagen na factuurdatum. Vaak betalen we nog sneller uit. Hoe eerder jij je uren goed invult en laat goedkeuren, hoe sneller jij wordt uitbetaald.
TIP: stuur je opdrachtgever een bericht wanneer je je uren hebt ingevuld, zodat hij/zij/hun deze kan goedkeuren. Je krijgt een mail als je uren zijn goedgekeurd.