OnlyHuman werkt digitaal
In Mijn profiel kun je
- Je cv uploaden en updaten
- Je gewerkte uren registreren
- Declaraties indienen
- Vacatures bekijken
Alles voor je loopbaan in één overzicht.
Direct naar alle vragen en antwoorden over Mijn profiel voor ..
professionals
Hoe lees ik het voorschot en de nabetaling op mijn loonstrook?
Het uitbetaalde voorschot is gebaseerd op het te verwachten aantal uren dat je op basis van je contract in de betreffende maand kunt werken. Op basis van de geschreven uren weten we de daadwerkelijk gewerkte uren. De daadwerkelijke uren minus het eerder uitbetaalde voorschot is je nabetaling. Op deze strook staat het netto uit te betalen bedrag minus het in de vorige maand betaalde voorschot. Het verschil is je nabetaling.
Hoe werkt het precies met mijn reis- en onkosten?
De gegevens in de portal zijn ingericht conform de afspraken die je hebt gemaakt over reis- en eventuele onkosten. Als je reis- en onkosten mag declareren kun je deze invullen op jouw maandoverzicht.
LET OP! Om onkosten en reiskosten te vergoeden is er voor de Belastingdienst een bewijs nodig. Daarom vragen wij je om dit bewijs als bijlagen toe te voegen aan je maandstaat. Een voorbeeld hiervan is een bon of het overzicht van jouw persoonlijke OV-pagina. Je vult dus jouw onkosten/reiskosten in bij jouw urenoverzicht én je moet een bewijs hiervan uploaden.
Ook belangrijk! Maak jij gebruik van dienstreizen? Dit is geen woon/werkverkeer maar reizen die je maakt voor je opdrachtgever. Meld dit via ohportal@umon.nl. Dan maken wij voor jou een aparte regel aan waarop jij dit kan invullen.
Ik voer mijn uren al in Digi-Inkoop in van mijn opdrachtgever, ik moet dit nu ook in jullie systeem doen. Is dit niet een beetje dubbelop?
Het is niet mogelijk om ons systeem aan het systeem Digi-Inkoop te koppelen. Dit betekent helaas dat je je uren in beide systemen moet invoeren omdat het voor jouw opdrachtgever intern ook noodzakelijk is. We begrijpen dat dit niet ideaal is. Zodra er mogelijkheden zijn om de systemen te koppelen zullen we dit uiteraard doen. Het is echter voor de uitbetaling van je uren noodzakelijk dat je via de OnlyHuman portal je uren registreert. Na deze registratie en de goedkeuring in de portal zorgen wij voor uitbetaling en maken wij een factuur voor jou (die hoef je dus niet meer te maken en op te sturen).
Ik weet mijn inloggegevens niet meer
Als je niet meer weet met welk emailadres je bij ons staat ingeschreven, stuur dan een mail naar OHPortal@umon.nl en we zorgen dat je zo snel mogelijk nieuwe gegevens krijgt.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer?
Als je probeert in loggen met de bij jou bekende gebruikersnaam kan je via het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen. Je ontvangt per mail direct een nieuw (tijdelijk) wachtwoord.
Kan ik zelf een volgnummer toevoegen aan mijn factuur, zodat mijn administratie kloppend blijft?
Wij generen automatisch vanuit het systeem een uniek en oplopend factuurnummer. Hier hebben wij geen invloed op. Dit factuurnummer bestaat uit het relatienummer en een uniek volgnummer. De Belastingdienst staat één of meerdere opeenvolgende factuurnummerreeksen toe binnen je administratie. Daarom kan de factuurnummerreeks die je voor jouw overige opdrachtgevers gebruikt en waarvan je de factuur zelf opstelt, afwijken van de factuurnummerreeks die wij voor jou opmaken. Je kunt de ontvangen factuur van ons zonder problemen verwerken in jouw financiële administratie.
Als alternatief kun je ook jouw eigen factuur met bijbehorende nummering opmaken voor je werk voor of via OnlyHuman. Het is wel belangrijk dat deze qua uren, tarief, omzet en omzetbelasting aansluit bij de factuur (in vaktermen: de reversed bill) die je van ons hebt ontvangen. De eigen opgestelde factuur hoeft niet naar ons te worden verstuurd en is voor jouw eigen boekhouding.
Mijn verzoek voor goedkeuring van uren komt niet goed aan bij mijn leidinggevende?
De leidinggevende is overgenomen uit de door ons ontvangen aanvraag. De goedkeuring komt niet door als iemand anders de goedkeuring geeft of als het e-mailadres van de leidinggevende niet klopt. Is dit bij jou het geval? Of wil jij weten wie er voor jou als leidinggevende in het systeem staat? Neem dan contact met ons op via OHPortal@umon.nl.
Ontvang ik de betaling van mijn facturen nu later?
Je bent van ons gewend dat wij binnen 30 dagen na factuurdatum je factuur betalen. Gegarandeerd. Zo hebben we dat in onze overeenkomst afgesproken en daar houden we ons ook aan – vaak gebeurt dat betalen zelfs in nog (veel) minder dan de afgesproken maximaal 30 dagen.
In de nieuwe manier van werken komt jouw factuur echter uit ons factureringssyteem. Om dat spoedig te kunnen doen zijn we afhankelijk van de snelheid waarmee jij je uren (correct) invoert, en hoe vlot die uren vervolgens worden goedgekeurd. We garanderen daarom voortaan dat je facturen binnen maximaal 30 dagen na goedkeuring van je uren door ons worden betaald.
TIP: stuur je opdrachtgever een bericht zodra je je uren volledig hebt ingevuld. Je wordt per mail op de hoogte gebracht als je uren zijn goedgekeurd.
Waarom ontvang ik geen bevestigingsmail?
Wij hebben van meerdere professionals gehoord dat het als vervelend wordt ervaren dat je na indienen van je uren geen bevestiging ontvangt. Waardoor het niet altijd duidelijk is of je je uren hebt ingediend of niet. Die onduidelijkheid gaan we wegnemen! De software leverancier zorgt er binnenkort voor dat deze optie wordt toegevoegd.
TIP: Op het overzicht ‘Mijn timesheets’ is de status van je uren veranderd in ‘Verzonden’. Dit is de bevestiging dat je uren juist zijn ingediend.
opdrachtgevers
Hoe keur ik de uren goed of af?
Video invoegen
Ik heb een mail gekregen dat ik moet goedkeuren, maar onze goedkeuring gaat via Digi-Inkoop. Wij werken niet met twee systemen.
Klanten met een eigen systeem hoeven geen uren van de door ons geplaatste professionals goed te keuren. Per abuis ben je meegenomen in de mail naar klanten die zonder een eigen systeem werken. Je hoeft nu verder niets te doen. Wij zullen de wijziging doorvoeren in het achterliggende systeem.
Ik heb geen inloggegevens voor de portal
Als het goed is heb je in een aparte email een gebruikersnaam en een wachtwoord van ons ontvangen. Dit wachtwoord dien je na het inloggen direct te veranderen.
Waarom doen jullie dit, het tekenen van de briefjes gaat toch goed?
Het tekenen van papieren urenstaten zorgt voor een foutgevoelig en inefficiënt proces. Door de papieren briefjes te vervangen door digitale registratie en goedkeuring zijn wij nog beter in staat om het proces te volgen, te sturen en te zorgen voor spoedige betalingen van onze professionals.
Ik voer mijn uren al in Digi-Inkoop in van mijn opdrachtgever, ik moet dit nu ook in jullie systeem doen. Is dit niet een beetje dubbelop?
Het is niet mogelijk om ons systeem aan het systeem Digi-Inkoop te koppelen. Dit betekent helaas dat je je uren in beide systemen moet invoeren omdat het voor jouw opdrachtgever intern ook noodzakelijk is. We begrijpen dat dit niet ideaal is. Zodra er mogelijkheden zijn om de systemen te koppelen zullen we dit uiteraard doen. Het is echter voor de uitbetaling van je uren noodzakelijk dat je via de OnlyHuman portal je uren registreert. Na deze registratie en de goedkeuring in de portal zorgen wij voor uitbetaling en maken wij een factuur voor jou (die hoef je dus niet meer te maken en op te sturen).