OnlyHuman plaatst cookies uitsluitend om de site beter te laten functioneren en bezoek te monitoren. Lees meer    Accepteren

OnlyHuman Kennissessies

Kennissessies

Wij organiseren meerdere keren per jaar kennissessies, inspiratiesessies en netwerkevents voor onze professionals, opdrachtgevers en geïnteresseerden. Tijdens de kennissessies komen onderwerpen aan bod die spelen binnen het vakgebied en zijn aangedragen door onze professionals. Bij de inspiratiesessies richten wij ons op thema’s die spelen binnen een bepaalde sector.

 

Kennissessie ‘Personal Branding & LinkedIn’

Bij personal branding beschouw je jezelf als een merk. Vanuit deze gedachte kijk je gericht naar jezelf, je ambities en de (marketing)strategie waarmee je jouw doelen wilt bereiken. Met een sterke personal brand onderscheid je jezelf van anderen in je werk. Je draagt uit waar je voor staat en wat jouw kwaliteiten zijn, waardoor je jouw profiel versterkt, jezelf succesvoller presenteert en uiteindelijk meer opdrachten binnenhaalt.

 

Tijdens de OnlyHuman kennissessie ‘Personal branding & LinkedIn’ voor communicatieprofessionals, leerden we hoe je jezelf (zowel offline als online) neerzet als een sterk merk om je carrièredoelen te realiseren. Ook kregen we praktische tips aangereikt om je personal brand door te vertalen naar je LinkedIn profiel. Bekijk hier de presentatie van Employer Branding specialist Chris Potter en LinkedIn strateeg Richard van der Blom.

 

Inspiratiesessie ‘Data-Driven’
Weet jij wat je meet? Tijdens de inspiratiesessie ‘Data-Driven’ van donderdag 26 september, gingen we in op de mogelijkheden en kansen van data-driven marketingcampagnes.
Hoe zet je een data-driven marketingcampagne op en hoe maak je alles meetbaar? Waar let je op bij het starten van een campagne en wat zijn de mogelijkheden? Hoe ga je van data naar inzichten? En wat doe je wanneer je alleen een klein budget beschikbaar hebt?

Keynote spreker Daan Muntinga, strategy director bij XXS Amsterdam en Esther Oostrom, manager communicatie & content bij Aegon, namen ons mee in de wereld van data. Bekijk hieronder de video en lees hier het hele verslag.

 

kennissessie ‘The Power of Persuasion’
Tijdens de kennissessie ‘The Power of Persuasion’ werd niet alleen geluisterd naar de inspirerende Keynote spreker Fleur De Lima over ‘presence in the present’, maar de professionals kwamen zelf óók in actie. Samen met enthousiaste acteurs van Pro-Trainingsacteurs oefenden zij met diverse communicatiestijlen en ontdekten ze welke communicatiestijl zij zelf hadden.

 

Rood, groen, blauw of geel; de do’s and don’ts binnen de diverse DISC communicatiestijlen werden met veel gelach en energie duidelijk gemaakt. Een dynamische dag met als afsluiter een gezellige borrel, waarna onze professionals naar huis gingen met een communicatie skillset om u-tegen te zeggen! Lees hier ons blog over de sessie en bekijk de video:

 

Inspiratiesessie ‘Employer Branding’

Employer Branding is anno 2019 een hot-topic binnen de arbeidsmarktcommunicatie. En dat is niet voor niets. Het heeft een grote invloed op het bedrijfsimago. Maar wat is het eigenlijk, Employer Branding? En hoe zet je het in voor jouw organisatie? Op deze vragen gaf Keynote speaker Carola Rodriques antwoord tijdens de OnlyHuman inspiratiesessie van 9 mei. Daarnaast lichtte Kris Manders van Defensie toe hoe zij Employer Branding inzetten. Lees hier ons blog over de sessie en bekijk de video:

 

Kennissessie ‘Impact’
Op donderdag 14  maart was de kennissessie ‘Impact’ door Genieke Hertoghs. Met als insteek ‘de kracht van onzichtbare invloed’ leerden we meer over de rol van het onbewuste in advisering. Genieke leerde de professionals om hun impact te vergroten in communicatie en gedrag. Bekijk hier de presentatie van Genieke Hertoghs en lees ons blog over de sessie en bekijk de video:

 

Inspiratiesessie Burgerparticipatie
Op donderdag 29 november 2018 organiseerden wij onze eerste inspiratiesessie voor de branche gemeente met als onderwerp Burgerparticipatie. Over deze inspiratiesessie is een whitepaper geschreven en is hier te downloaden.

 

Kennissessie ‘Innovatie & Creativiteit’
Op 15 november 2018 was het onderwerp voor onze professionals Innovatie&Creativiteit.

Workshopbegeleider én manager Sales&Marketing bij OnlyHuman Frank van Noort, heeft de kennissessie Innovatie en Creativiteit gegeven. Hij gaf een betrokken groep geïnteresseerde communicatie professionals tools en handvatten hoe dit in de praktijk in te zetten.

 

Blogs afgelopen kennissessies in 2018, 2017 en 2016

 

Visual thinking
20 september 2018
Visual thinking en het gebruik van beelden spelen een steeds grotere rol in communicatie, want een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Tijdens onze kennissessie op 20 september, gegeven door buro BRAND, gingen professionals zelf aan de slag met visueel design.
Kennissessie visual thinking

 

Crisiscommunicatie
14 juni 2018
Lukas Burgering, trainer en woordvoerder, sprak deze dag over crisiscommunicatie. De ene crisissituatie is de andere niet. En zoals Lukas Burgering zegt: “Met goede communicatie kan een groot probleem klein blijven, met slechte communicatie wordt een klein probleem groot.”

 

AVG
15 maart 2018
De nieuwe AVG nadert snel en we moeten er wat mee. Maar wat? En waarom eigenlijk? En wat gaat het ons persoonlijk aan? Jean Paul van Schoonhoven vertelde hier meer over in deze kennissessie.

 

Geef je organisatie smoel met Instagram
5 oktober 2017
Is Instagram nou een handig communicatiemiddel voor organisaties? Je ziet immers alleen maar beeld, je kunt het niet inplannen, niet delen, niet downloaden, dus hoe kan een Instagram post ooit viral gaan? Instagram goeroe Kirsten Jassies had de vloer bij onze kennissessie.

 

Bloggen voor je Business
16 maart 2017
Is bloggen ouderwets? Integendeel!  Maar hoe schrijf je een goede blog en waarover? In deze praktische workshop Bloggen voor je Business legt Bastiaan Vercouteren uit hoe je een blog schrijft die impact heeft. Hoe bedenk je onderwerpen waar jouw doelgroep echt behoefte aan heeft? Hoe bouw je een blog krachtig op en houd je je lezers tot het einde geboeid?

 

Visual storytelling, de taal van beeld
20 april 2017
Communicatieprofessionals maken graag gebruik van animaties of bewegende infographics. Een prima middel om een complex onderwerp uit te leggen, informatie te duiden of feiten en cijfers te laten zien. Valkuil: de voice-over laten vertellen wat je al ziet. Met deze en vele andere concrete voorbeelden ontrafelt Gert de Graaff de kansen én valkuilen van visueel storytelling.

 

To vlog or not to vlog
16 maart 2017
Je kunt er als communicatieprofessional bijna niet meer van onderuit: vloggen. Een nieuwe loot aan de communicatiemiddelenstam. Of nou ja: nieuw… het bestaat natuurlijk al even. Jongens als Enzo Knol en Jordi van den Bussche zijn er ondertussen schatrijk mee geworden. En wat dacht je van alle beautyvlogs?  John en Richard van Rooijen geven in deze praktische sessie talloze tips voor iedereen die wil vloggen.

 

Big Data kennissessie Belastingdienst Big Data bij Belastingdienst
16 februari 2017
Boudewijn Dominicus gaat in deze interactieve sessie onder andere in hoe je bijvoorbeeld doelgroepen vindt op basis van data. Ook laat hij zien hoe hij data gebruikt bij mediagebruik en hoe je je conversie kunt optimaliseren, testen en verhogen. Dat doet hij aan de hand van interessante voorbeelden zoals de ‘Vaarwel blauwe envelop’ campagne, de aangifte app, de website en de ondernemers-check.

 

Omgevingscommunicatie 
15 december 2016. Senior communicatieadviseurs Emily Leyer en Marco Leeuwerink vertellen hoe de Tweede Kamer en de Nationale Politie de wereld van buiten naar binnen haalt. Beide organisaties zijn zich bewust van de noodzaak daarvan: burgers willen betrokken zijn bij veranderingen en op elk moment over de juiste informatie beschikken. Maar bij ‘bolwerken’ die van oudsher vooral gericht zijn op de binnenwereld, is dat geen eenvoudige mentaliteitsverandering. Gelukkig zijn communicatieprofessionals over het algemeen geduldige mensen.
waldo2

 

agile-manifesto Scrum in communicatie
17 november
Scrum zorgt voor het inrichten van het denkproces, waarbij omgaan met verandering centraal staat. In deze tijd van snelle veranderingen is het van belang dat organisaties adaptiever worden op klantbehoefte.  De molochs die daar niet toe in staat bleken, denk aan V&D, zijn bij iedereen wel bekend. Vier  professionals  die álles weten over Scrum delen deze kennis graag met je door middel van praktische do’s & dont’s.

 

Big Data
27 oktober 2016
Big data is niet alleen interessant voor marketing, legt onze specialist Ingrid Spruit uit. Zowel ICT, HR, sales, financiën en facilitaire zaken hebben baat bij het gebruik van data. En voor communicatie is big data heel erg waardevol! Het geeft je veel kennis over de organisatie, over de stakeholders en over de relevante waarde die je kunt toevoegen aan de relaties die je aangaat.
kennissessie-data

 

kennissessie-cj-3 Customer Journey
15 september 2016
Hoe kan je de verwachtingen van je klanten overtreffen? Waar liggen de kansen in je dienstverlening? Samen met Robin Oudheusden verken je de kansen en mogelijkheden van de Customer Journey. Door alle contactmomenten van je organisatie in kaart te brengen, krijg je grip op de customer journey en inzicht hoe je WOW momenten kan creëren.

 

Agenda kennissessies

Voor professionals:


Voor bedrijven:

Donderdag 6 februari 2020 –  het belang van een goede organisatiecultuur. Schrijf je nu in.

 


Houd onze website, Facebook, LinkedIn en nieuwsbrieven goed in de gaten voor verdere informatie over onze kennissessies.

 
 
Chat met ons via WhatsApp