Ga naar OnlyHuman home

Kennissessie 'Data-Driven' | Data en online profilering voor het succes van je merk

Blog

Weet waarom je meet | De mogelijkheden en kansen van data en online profilering voor het succes van je merk

 

Hoe zet je met elk budget een data-driven marketingcampagne op voor het succes van een merk of bedrijf? Hoe maak je je campagne meetbaar? En hoe helpen de digitale mogelijkheden je om je doelgroep beter te begrijpen, te bereiken en te bedienen? Tijdens de kennissessie op 19 september met het thema ‘Data-Driven’, namen online strateeg Bas Brand en OnlyHuman’s online marketing manager Linda Nalis de professionals mee in de wereld van online en omnichannel.

 

Bas schtetste met zijn Keynote de wereld van online mogelijkheden en kansen. Hij gaf antwoord op vragen als ‘Digitally Human, wat betekent dat?’ ‘Hoe kun je betekenisvoller zijn voor je doelgroepen en geraffineerder communiceren?’ ‘Hoe communiceer je puur gewenste boodschappen?’ En wat zijn de volgende stappen in doelgroep denken?’ Daarnaast liet hij zien hoe je data en online profilering op een integere manier gebruikt, en hoe je een eigen koers opzet in een storm van nieuwe digitale trends.

 

Linda nam de zaal aan de hand van een concreet stappenplan vervolgens mee in de wetten van online campagnes. Ze gaf een kijkje in de succesvolle data-driven campagne van OnlyHuman die ze gedraaid heeft. In haar verhaal legde ze uit hoe je keuzes maakt in de haast oneindige online data-driven mogelijkheden. Waar begin je en wat kun je meten? Wat is de kracht van omnichannel? Lees het blog over Omnichannel dat Linda samen met reclamebureau Nijgh heeft opgesteld hier.

 

Heb je de kennissessie gemist en wil je meer weten over data en online profilering?