Communiceren met jongeren: het is niet NIX.
Jongerencommunicatie is een vak op zich. Gedragswetenschapper Tim Kloppenburg deelt zijn visie en ervaring aan de hand van praktische voorbeelden en tips.
Spijker je kennis bij en blijf op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen op jouw vakgebied met de blogs van OnlyHuman.
De Omgevingswet en het nieuwe Digitaal Stelsel vormen grote veranderingen voor gemeenten en zij moeten hun manier van werken gaan aanpassen. Dit adapteren van een andere manier van werken is een flinke uitdaging voor alle gemeenten…
Vraag een zzp’er waarom hij of zij dat is geworden en het antwoord luidt waarschijnlijk: “Vrijheid!”. En als je iemand vraagt waarom hij of zij heeft gekozen voor detachering, is de kans groot dat de eerste reactie is: “Zekerheid!”. Rinske Slotema, HR-adviseur bij OnlyHuman, geeft in dit blog haar kijk op de voors en tegens met betrekking tot zzp-schap en detachering.
Welke communicatiethema’s spelen er binnen gemeenten? En hoe ga je daar als communicatieprofessional mee om? Hans Scholten, communicatieregisseur bij de regio Drechtsteden, pleit voor het vormen van communicatie-coalities en vertelt meer over zijn ervaringen in dit blog.
Onze professionals maken het verschil bij onze klanten. Hun werk en specialisatie zorgen ervoor dat beide groeien. In deze serie laten wij hen aan het woord over wat hen drijft en motiveert als Professional of OnlyHuman!
Het aanbod op de arbeidsmarkt is enorm, dus de kans dat je al snel een interessante vacature vindt, ook. Meestal stel je jezelf schriftelijk voor aan je potentiële nieuwe werkgever. Hoe overtuigend je motivatie ook is, zal de organisatie waarschijnlijk toch eerst naar je cv kijken. Zie je cv als een elevator pitch: je wilt binnen een minuut de aandacht pakken en vasthouden.
Onze professionals maken het verschil bij onze klanten. Hun werk en specialisatie zorgen ervoor dat beide groeien. In deze serie laten wij hen aan het woord over wat hen drijft en motiveert als Professional of OnlyHuman!
De meeste zoektochten naar een nieuwe baan beginnen online. Dit betekent dat je tien tot twintig seconden hebt om de vacature én je organisatie te presenteren aan de kandidaat van je dromen. Anders gezegd: je hebt minder dan een halve minuut voor je ‘employer branding’ (hoe je als werkgever wordt beschouwd en ervaren). Inge Nord, recruiter bij OnlyHuman en expert in vacatureteksten, deelt in dit blog tips voor het schrijven van vacatureteksten die wérken.
We hoeven jou (hopelijk) niet te vertellen dat een jolig carnavalskiekje als profielfoto op LinkedIn niet de beste manier is om je als professional te profileren. Om nog maar te zwijgen over het sturen van politiek incorrecte tweets en het posten van Facebook-berichten die echt thuishoren in de privésfeer. Anouk Bolier, recruiter bij OnlyHuman, ziet in de dagelijkse praktijk echter wel gekkere dingen dan bovenstaande voorbeelden en deelt daarom graag tips waarmee jij je bij (potentiële) opdrachtgevers op de juiste manier in de kijker kunt zetten via online platformen.
Onze professionals maken het verschil bij onze klanten. Hun werk en specialisatie zorgen ervoor dat ze beide groeien. Joan Gebraad vertelt in deze blog hoe haar ervaring is als gedetacheerd webredacteur vanuit OnlyHuman en hoe zij haar loopbaantraject ziet.
Onze professionals maken het verschil bij onze klanten. Als ‘Professional van Onlyhuman’ vertelt Judy in dit blog hoe haar carrièrepad verloopt en hoe een specialistisch bureau haar daar bij ondersteunt.
OnlyHuman organiseert regelmatig kennissessies voor communicatieprofessionals. Op 14 juni 2018 sprak Lukas Burgering, zeer ervaren interimmer, trainer en woordvoerder, over socialmedia en crisiscommunicatie. Dit blog is een samenvatting van Lukas’ presentatie, doe je voordeel met zijn tips & tricks!
“Vraag de gemiddelde Nederlander hoe belangrijk hij privacy vindt. Heel belangrijk, zal het antwoord zijn. Als iets gratis is stellen we onze gegevens zonder al te veel na te denken ter beschikking. Maar gratis betekent dat jij zelf het product bent. Dat is de privacy paradox.
‘Als je niet verandert, vervaag je’, zegt Arno Saladin, hoofd marketing en communicatie van Nationale Vereniging de Zonnebloem. Hij is samen met zijn collega Marjolein Poel, online adviseur, bij OnlyHuman om te vertellen over de transitie van de Zonnebloem.
Als ZZP’er heb je een uitdagend bestaan. Je doet veel kennis op omdat je een kijkje in de keuken kan werpen bij een organisatie die staat te springen om jouw expertise. Maar er zijn ook zeker de nodige valkuilen… Wij zetten de zeven belangrijkste voor je op een rij.
De opkomst van online en de organisatorische veranderingen die dat te weeg brengt is overweldigend. In deze tijd van direct digitaal communiceren kan – of moet – iedereen toch zijn eigen communicatie organiseren? Begrijpelijk dat mensen zich afvragen wat de communicatieafdeling daar nog aan toe kan voegen.
Maar hebben organisaties anno 2015 nog aparte communicatie specialisten nodig? Of is de communicatiespecialist ten einde?
Lees verder >>
Volgens mediapsycholoog Mischa Coster moeten online fondsenwervers meer denken in termen van gedragsverandering in plaats van eenmalige gedragsbeïnvloeding. Dit was de centrale stelling van een kennissessie op 25 september bij OnlyHuman.
Lees verder >>