OnlyHuman plaatst cookies uitsluitend om de site beter te laten functioneren en bezoek te monitoren. Lees meer    Accepteren

OnlyHuman Kennissessies

Iedere derde donderdag van de maand organiseren wij gratis workshops voor onze professionals en geïnteresseerden. Met thema’s die staan op iedere agenda binnen organisaties die communicatie serieus nemen. Gepresenteerd door professionals met ervaring in het vakgebied. In drie uur tijd wordt een onderwerp aan de hand van theorie en vooral heldere praktijkvoorbeelden besproken, waarbij veel ruimte is voor interactie en vragen.

Méér dan alleen kennisdelen

We stellen onze kennissessies met zorg samen. Aan de hand van relevante thema’s zoeken wij inspirerende sprekers die uit ervaring  hun kennis delen. Afhankelijk van het thema is de kennissessie meer ingericht op strategie of op vaardigheden. Maar altijd gebaseerd op vernieuwende showcases.

Ook deelnemen?

De kennissessies zijn gratis toegankelijk voor professionals die staan ingeschreven bij  OnlyHuman. Heb je nog geen uitnodiging ontvangen en wil je een van de volgende kennissessies deelnemen, stuur dan een mail naar Mariette. Ook horen we graag welke andere thema’s wij op kunnen nemen in de planning.

Lees de blogs van de inspirerende sessies die zijn georganiseerd

Vanaf september 2016 organiseren we (bijna) iedere maand een inspirerende kennissessie. Als  je deze hebt gemist, geen paniek, je kan hier de blogs lezen met bruikbare links en informatie.

 

Geef je organisatie smoel met Instagram
5 oktober 2017
Is Instagram nou een handig communicatiemiddel voor organisaties? Je ziet immers alleen maar beeld, je kunt het niet inplannen, niet delen, niet downloaden, dus hoe kan een Instagram post ooit viral gaan? Instagram goeroe Kirsten Jassies had de vloer bij onze kennissessie.

 

Bloggen voor je Business
16 maart 2017
Is bloggen ouderwets? Integendeel!  Maar hoe schrijf je een goede blog en waarover? In deze praktische workshop Bloggen voor je Business legt Bastiaan Vercouteren uit hoe je een blog schrijft die impact heeft. Hoe bedenk je onderwerpen waar jouw doelgroep echt behoefte aan heeft? Hoe bouw je een blog krachtig op en houd je je lezers tot het einde geboeid?
onlyhuman-bloggen-small

 

 

Visual storytelling, de taal van beeld
20 april 2017
Communicatieprofessionals maken graag gebruik van animaties of bewegende infographics. Een prima middel om een complex onderwerp uit te leggen, informatie te duiden of feiten en cijfers te laten zien. Valkuil: de voice-over laten vertellen wat je al ziet. Met deze en vele andere concrete voorbeelden ontrafelt Gert de Graaff de kansen én valkuilen van visueel storytelling.

 

To vlog or not to vlog
16 maart 2017
Je kunt er als communicatieprofessional bijna niet meer van onderuit: vloggen. Een nieuwe loot aan de communicatiemiddelenstam. Of nou ja: nieuw… het bestaat natuurlijk al even. Jongens als Enzo Knol en Jordi van den Bussche zijn er ondertussen schatrijk mee geworden. En wat dacht je van alle beautyvlogs?  John en Richard van Rooijen geven in deze praktische sessie talloze tips voor iedereen die wil vloggen.
kennisessie vlog

 

 

Big Data kennissessie Belastingdienst Big Data bij Belastingdienst
16 februari 2017
Boudewijn Dominicus gaat in deze interactieve sessie onder andere in hoe je bijvoorbeeld doelgroepen vindt op basis van data. Ook laat hij zien hoe hij data gebruikt bij mediagebruik en hoe je je conversie kunt optimaliseren, testen en verhogen. Dat doet hij aan de hand van interessante voorbeelden zoals de ‘Vaarwel blauwe envelop’ campagne, de aangifte app, de website en de ondernemers-check.

 

 

Omgevingscommunicatie 
15 december 2016Senior communicatieadviseurs Emily Leyer en Marco Leeuwerink vertellen hoe de Tweede Kamer en de Nationale Politie de wereld van buiten naar binnen haalt. Beide organisaties zijn zich bewust van de noodzaak daarvan: burgers willen betrokken zijn bij veranderingen en op elk moment over de juiste informatie beschikken. Maar bij ‘bolwerken’ die van oudsher vooral gericht zijn op de binnenwereld, is dat geen eenvoudige mentaliteitsverandering. Gelukkig zijn communicatieprofessionals over het algemeen geduldige mensen.
waldo2

 

 

agile-manifesto Scrum in communicatie
17 november
Scrum zorgt voor het inrichten van het denkproces, waarbij omgaan met verandering centraal staat. In deze tijd van snelle veranderingen is het van belang dat organisaties adaptiever worden op klantbehoefte.  De molochs die daar niet toe in staat bleken, denk aan V&D, zijn bij iedereen wel bekend. Vier  professionals  die álles weten over Scrum delen deze kennis graag met je door middel van praktische do’s & dont’s.

 

 

Big Data
27 oktober 2016
Big data is niet alleen interessant voor marketing, legt onze specialist Ingrid Spruit uit. Zowel ICT, HR, sales, financiën en facilitaire zaken hebben baat bij het gebruik van data. En voor communicatie is big data heel erg waardevol! Het geeft je veel kennis over de organisatie, over de stakeholders en over de relevante waarde die je kunt toevoegen aan de relaties die je aangaat.
kennissessie-data

 

 

kennissessie-cj-3 Customer Journey
15 september 2017
Hoe kan je de verwachtingen van je klanten overtreffen? Waar liggen de kansen in je dienstverlening? Samen met Robin Oudheusden verken je de kansen en mogelijkheden van de Customer Journey. Door alle contactmomenten van je organisatie in kaart te brengen, krijg je grip op de customer journey en inzicht hoe je WOW momenten kan creëren.

 

Schrijf je in!

Vertel ons wie je bent en wij gaan op zoek naar een goede match voor jou!
Schrijf je in

Bekijk onze vacatures

Wij bemiddelen in vacatures op het gebied van (online) communicatie en  marketing.

Zo zorgen wij voor de juiste match, want de juiste persoon op de juiste plek krijgen, is immers nog steeds mensenwerk.

 

Bekijk onze vacatures

 
 

img_hd_03

We breiden ons team uit met Consultants en (Content)marketeers!

Klik hier voor onze interne vacatures